Fjällräven er sådan et ikonisk mærke

12 februar 2022
Anders Lundtang Hansen

editorial

Det er egentlig ikke fordi, at de fleste rygsække fra Fjällräven er nogle, som der sig sådan et stort nummer ud af at gøre opmærksom på sig selv.

Specielt de oprindelige tasker er nogle, som der er meget enkle i deres design, og for de ukendte skal de som regel helt tæt på for at se det genkendelige logo med ræven, før de er sikre på, at det egentlig er den oprindelige räven, som man har med at gøre her.

Selv fra ny af ser de ikke ud af meget, men de er meget funktionelle og kan benyttes i mange forskellige sammenhænge.

Når de så også virkelig er blevet brugte, så kan man se slitagen og det indgroede snavs, som næsten er en del af det at have en taske fra det mærke – men så kan det virkelig blive svært at se på afstand, at det er en taske fra Fjällräven.

Men samtidig er det sådan et ikonisk design, at man med tiden hurtigt lærer at afkode den taske fra andre blandt mængden.

Fjällräven

Fjällräven er for alle og flere til!

Men på trods af det velkendte brand så er det også en taske, som mange mennesker har råd til.

Derfor kan man se alt fra studerende, der bruger sådan en som en skoletaske, til dem, som der skal på vandreture, have sådan en taske med sig.

Selv hvis man skal ud på en længere overlevelsestur, så er det en taske, som de fleste sværger til at bruge.

Den fylder nemlig ikke for meget, men den kan stadig indeholde langt de fleste sager, som man skal have med sig; og så sidder den godt på ens ryg, når man går rundt.

Så har man først valgt Fjällräven, så er det nok noget, som man kommer til at bruge i fremtiden og anbefale andre.